woensdag 11 november 2015

tijden veranderen

Een aantal jaren geleden zat ik een voorstel bij de kerkenraad te verdedigen om een aantal kinderbijbelclubs naar de ochtend te verplaatsen. Na al die jaren maak ik me nog steeds hard voor de kinderen in de kerk van 3 jaar tot en met groep 8. Inmiddels heb ik opnieuw een voorstel geschreven om in de middagdiensten geen kinderbijbelclubs meer te gaan doen, maar ze iets anders in te delen en naar de ochtend te halen. In de middagdienst komen amper kinderen, dus zitten we soms voor een handjevol kinderen een bijbelles te geven, terwijl we tientallen kinderen in die leeftijdscategorie hebben. Ben benieuwd..... Als commissie kind en kerk zijn we een subcommissie van de commissie kerk op zondag (wat een commissies ook allemaal) en mocht ik daar gisteren mijn voorstel bespreken. En het is er in 1x door. "Moet ik niet nog naar de kerkenraad?" vroeg ik. Nee hoor, zegt de voorzitter. Tjonge, de tijden veranderen echt.
Genoeg werk te doen dus. Mijn wens is nog om meer te bieden op het gebied van geloofsopvoeding. We beginnen alvast door ons kerstgeschenk van dit jaar aan te passen. We geven elk gezin een dagboek om toe te leven naar kerst. Zondag 22 november ga ik dit samen met Jens en Yinthe in de kerkdienst op een leuke manier presenteren, we hebben al even geoefend....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten