
Aan de opdrachten ligt het niet, daar valt weinig aan te snappen. Het gaat om het begrijpend lezen en hij komt er gewoon niet uit. Met juf heb ik goede afspraken gemaakt, ook zal hij nu extra werk krijgen bij rekenen. Dat hebben we nog liever dan voor lezen. Ook uit zijn toetsen blijkt dat hij hier goed in is, helemaal foutloos. Van wie zal hij dat nou hebben...
Thuis gekomen denk ik er nog eens over na. Toch bijzonder, als ik thuis met hem lees gaat het begrijpend lezen wel goed. Ik knoop nog eens een gesprekje met hem aan en zeg één van de zinnen uit zijn schrift. "Je moet een kruisje zetten bij waar of niet waar, de zon is heet, waar of niet waar."
Jens reageert meteen: "Ja, dan raak ik helemaal in de war. Soms is de zon heet, maar vandaag schijnt hij en ik vind het toch koud." Ik moet me inhouden om niet keihard te gaan lachen. Ik snap gelijk waar het probleem zit. Als hij zo elk zinnetje eerst helemaal gaat beredeneren en overdenken, tja dan wordt het ook wel erg lastig.
Kind van zijn vader, een echte denker. En daar zit ik dan als doener....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten