vrijdag 6 november 2015

1e cursusavond

Onze 1e cursusavond zit er op. Het was interessant en we hebben er echt veel aan gehad.
De avond werd geleid door onze gezinsonderzoeker en door een pleegzorgmedewerkster.
Vlak voordat we op weg gingen zag ik op de mail nog 3 vragenlijsten voorbij komen. Twee die wij zelf moesten invullen en een vragenlijst voor Jens. Jens wilde gelijk aan de slag, maar daar was echt geen tijd voor. Ik ben gisteren met hem maar eens gaan zitten. De vragen waren best moeilijk.
Ook onze vragen waren best pittig en we zijn dan ook nog lang niet klaar. Dus we weten wat dit weekend 's avonds te doen hebben. Een vraag is bijvoorbeeld wat zijn je 3 sterke kanten van jullie opvoeding en 3 minder sterke kanten. Maar ook vragen als hoe ga je om met de seksuele ontwikkeling van je huidige kinderen.
Weer van die vragen waar je lang over kunt nadenken. Een van de antwoorden is bijvoorbeeld: Er zijn voor de kinderen, gewoon gezellig samen eten, een spelletje doen, samen kleuren.
Jens kreeg de vraag: Wat vind je het leukst thuis? Knutselen was zijn antwoord. Tja, ik dacht bij mezelf dat bedoelen ze natuurlijk niet dus ik moet de vraag even anders stellen. Wat vind je fijn thuis? Zijn reactie: samen kleuren met mamma. Grappig, dacht ik, dat is wat ik nu net als één van de sterke kanten van de opvoeding heb opgeschreven.

Tja, en die seksuele ontwikkeling. Daar moet ik wel even om glimlachen. Als je tegenover een kinderboerderij woont en de kinderen zich deze week toch echt afvragen waarom de schapen ineens zo'n blauwe kont hebben... dan leg ik dat dus gewoon uit.

Vandaag over 2 weken alweer ons eindgesprek. En dan kunnen we wachten. Het kan een paar weken duren, maar ook nog wel een jaar voordat er een kindje op ons pad komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten