maandag 24 november 2014

van sint naar kerst

Eerst pepernoten bakken, met lekkere sinterklaasmuziek op de achtergrond. Nog even wat andere klusjes en met de tijd die over is gaan we aan de slag met een kerstproject. Ik heb pas geleden dit boekje aangeschaft, we zien hem dichterbij komen van Janneke Burger:
Het is een dagboek voor de adventstijd en begint op 1 december. 
 
Het is een dagboekje echt voor het gezin. Zeker goed te gebruiken met jonge kinderen. Bij het boekje zit voor elke dag een sticker. Ik vond het zo jammer om dit te gebruiken, want dan heb je volgend jaar niks. Dus vanmorgen heb ik van de stickers een kopie gemaakt. Met kersttape (had ik toevallig in huis) op een kaartje geplakt. Een gaatje erin. Nu nog een mooi adventsbord maken met spijkertjes. De kids zullen het geweldig vinden om het juiste kaartje op te hangen. Ook de teksten die erbij staan zijn erg leuk, voor oudere kinderen zitten er verdere vragen, opdrachten bij, maar die heb ik nog niet nodig. Dus een echte aanrader! Niet voor in de zak, want dan ben je te laat, Je zou dit weekend nog je schoen kunnen zetten.....
O ja, en terwijl ik lekker aan het knutselen was hebben we het sinterklaasmuziekje maar even vervangen voor heerlijke kerstmuziek. We moeten toch wel in de stemming komen. En nu nog 1 weekje wachten en we kunnen met Jens en Yinthe toeleven naar het kerstfeest. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten