zondag 23 november 2014

eet smakelijck!

De dagen vliegen voorbij. Marnix zit natuurlijk deze dagen bovenop het nieuws. Door de vogelgriep mag hij voorlopig geen boeren bezoeken. Het gevoel van 2003 komt weer terug. Uiteindelijk heeft hij toen een week of 4 thuis gezeten. De boer waar het begonnen is kent hij goed. En nu misschien wel vogelgriep in brabant.... daar kent hij zeker veel pluimveeboeren. Hij heeft vrijdag nog ergens een tree eieren (30 stuks) geregeld dus we kunnen even vooruit. Het zou zo maar kunnen zijn, dat de schappen deze week leeg zijn.

Alleen gisteren en vandaag hebben we al 9 eieren gebruikt, dus dat gaat hard. We proberen steeds meer tarwevrij en e-nummervrij te eten. Gisteravond heerlijke speltpannenkoeken gebakken en gisteren kreeg ik dit boek op de mat...
Smakelijck zoet! Een heerlijk bakboek, zonder e-nummers en vrij van geraffineerde suikers. Ik kon dit kookboek niet voor in de zak gebruiken. Ik krijg anders teveel, ja ja we krijgen allemaal evenveel cadeau's op 5 december. Ik hoefde dus niet te wachten tot 5 december en kon gelijk aan de slag. Gisteren een chocoladeframbozencake gemaakt. Vandaag voor tussen de middag een banenframbozensmoothie en vanavond hebben we speculaasjes gemaakt voor de komende week en daarvoor een koekjesstempel gebruikt die ik gisteren in mijn schoen vond. Ja, ja, ook ik moet mijn schoen zetten.
Eigenlijk wilden we ook nog pepernoten bakken vanmiddag, maar met dit mooie weer zijn we lekker naar een speelbos gegaan in Zeewolde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten