woensdag 19 november 2014

Kind kan de was doen.

Het leven als moeder met een kind in de peuterpubertijd valt niet mee. Elke dag zijn er vele conflicten tussen Yinthe en mij. Eerder kon ik tijdens haar middagslaapje wel weer even bijkomen, maar die middagslaapjes zijn ineens verleden tijd. Ik had nog gehoopt om de dag ofzo, maar nee hoor mevrouw wil niet. Met Jens heb ik nooit zo lopen strijden. Hij speelde altijd vrolijk. Yinthe niet, die kijkt het liefst de hele dag televisie. Vanmorgen was ze wel heel lief aan het spelen, op de tablet uiteraard, maar ze deed sinterklaasmemory, ach dat vond ik nog best verantwoord spelen. Vanmiddag heb ik haar een schoonmaakdoekje gegeven en ging ze me helpen schoonmaken. Helpen, dat is wat ze graag wil. Ze wil eigenlijk ook gewoon moedertje spelen. Dus ik dacht misschien kan ik daar iets mee. Ik heb vanmiddag een touwtje opgehangen en Yinthe een paar wasknijpers gegeven. Ga de pietenkleren maar ophangen en ja hoor, ze speelde!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten