maandag 25 januari 2016

't Is om te genieten

Mijn meisje wil krijgt ineens oog voor cijfers en letters. In de auto is ze druk aan het leren op de cijfers a.h.v. een cd. Elk nummer van de cd verschijnt op de display en als er weer een nieuw lied komt gaat Yinthe eerst even de cijfers zeggen. En ook heeft ze ineens door hoe haar eerste letter eruit ziet. En ook ik bekijk ineens de wereld weer op een andere manier. Zo zaten we vorige week in de auto en Yinthe begint keihard te lachen. "Ik zie mijn naam." (En daarmee bedoelt ze de letter y) Al speurend kijk ik om me heen (niet heel handig tijdens het autorijden) en ja hoor ik zie het, we rijden langs happybike.
Vanmorgen komt ze ineens tot de ontdekking dat haar 'naam' op de vloer staat. Zowaar dat ene scheurtje in onze houten vloer lijkt toch echt op een y. Zolang ze nog geen 4 is, kan ik dus nog even van dit 'kleutertje' genieten, want met deze kennis kan ik haar eigenlijk geen peuter meer noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten