zaterdag 16 januari 2016

onze wiskundige

 Het was net kerstvakantie: "Mam, mag ik ook een magic snake kopen, het kost 5 euro, dat zegt Auke". Ik ben natuurlijk zo'n moeder die haar ogen niet in haar zak heeft zitten en had al gezien dat dit echt een rage was op school. Nou vooruit, ach het is immers vakantie.... en ik zie mijn wiskundige daar wel lekker mee aan de slag gaan. Daar komt nog eens bij dat het ideaal is om mee te nemen in de auto, een ritje naar opa en oma is best lang. Tjonge, vind eerst maar eens een winkel die het heeft en uiteindelijk komen we er achter dat het bij intertoys geen magic snake heet maar magic puzzel. Mijn jongen is de koning te rijk en laat even zijn ooms versteld staan hoe snel hij inmiddels een bal draait.
De kerstvakantie is inmiddels voorbij, tot Jens grote verdriet mag hij van juf geen speelgoed meer mee naar school. Tja, zeg ik je zit nu in groep 3... maar zeg nu zelf is dit nu zo erg. Ze leren elkaar allerlei nieuwe vormen, dat is toch onderwijs! Maar de magic snake verdwijnt niet in het stof, integendeel. Jens volgt allerlei engelstalige tutorials en met rode konen maakt hij het ene na het andere. Sterker nog, ik zocht van de week de goldfish voor hem op, Hij wilde die graag leren. Na een paar keer draaien zet hij het filmpje op pauze en hup, hup, hij maakt het zo af. Ik sta er met open mond naar te kijken. Ik krijg die goudvis ook wel, maar moet toch echt wel dat hele filmpje afkijken. En zo gaat het nu dag in dag uit.... "Jammer mam, dat ik die niet kan maken" Elke keer ziet hij ook filmpjes waar ze een magic snake gebruiken die wel meer dan dubbel zo lang is... die wil ik graag. Ga je die ook voor me kopen? Nee, jongen, vraag die maar op je verjaardag.... nog 20 nachtjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten