woensdag 15 april 2015

kijktafel nr. 3

Iedereen die bij Christus hoort,
hoort bij het nieuwe leven.
De oude tijd is voorbij,
de nieuwe tijd is gekomen
               2 korintiers 5:17

Het blijft leuk om een bijbeltekst zo in beeld te brengen. De kinderen kennen de vorige teksten nog helemaal uit het hoofd. Jens kent deze tekst ook, maar Yinthe vindt het dit keer wat lastiger. Hij is ook wel lang voor haar. Het is alleen al leuk om te bedenken welk thema ik pak. Zondag over een week een tekst over God als koning i.v.m. koningsdag, de zondag daarna werken we naar moederdag toe, er staan ook wel teksten in de bijbel over moeders, daarna naar hemelvaart toewerken...
Maar voor komende zondag ben ik nog een beetje aan het brainstormen. Er is niet echt een thema ofzo. Ik denk dat ik gewoon een vrolijke tekst pak. Ik zit te denken aan Prediker 9:8 Draag altijd mooie kleren en zorg ervoor dat je lekker ruikt. Ik kwam deze tekst tegen in mijn bijbelstudieschrijfboek en dacht meteen dat valt wel uit te beelden. Grappig dat teksten ineens een heel ander leven krijgen door deze kijktafels.
Als je nog een mooie tekst weet, geef het maar door....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten