dinsdag 1 november 2016

m/v

Vandaag ga ik een dagje werken op de basisschool. Tussen de middag kan ik gelukkig wel even thuis eten met de kinderen. Ik haal de krant uit de brievenbus. Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om hem te lezen, maar kan het niet laten om alvast de voorpagina om te slaan. Rapport: ambt moet open voor vrouwen in GKV.
Tja, en dan kan ik het niet laten om toch tijdens het eten dit even vluchtig te gaan lezen. Ik ben er blij mee dat het ambt opengesteld wordt voor vrouwen. Ik kan ook geen reden bedenken om het niet te doen. Zondagmiddag hield onze eigen dominee nog een preek over man/vrouw. Hier te bekijken. Marnix gaf ook aan, je kunt eigenlijk maar één conclusie trekken en dat is om de vrouwen gewoon toe te laten.
Wat ik aan de ene kant kan begrijpen is dat ze het aan de plaatstelijke gemeentes overlaten hoe er mee om te gaan. Dit is natuurlijk wel iets wat gevoelig ligt.
Aan de andere kant krijg je zo wel grote verschillen binnen de gkv. Een gkv met vrouwen en een gkv zonder vrouwen?? En soms denk ik laat die scheuring maar komen. We moeten reëel zijn, soms kunnen we elkaar gewoon niet vinden. Ik weet nu al dat een aantal mensen binnen onze kerk hier een probleem van gaat maken. Maar voor hen is zelfs opwekking zingen al haast te veel. Zoek dan een kerk die beter bij je past.
Dus kortom: ik ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat in de Ontmoetingskerk.
Zit ik te wachten om op tal te komen? Eerlijk gezegd niet. We hebben bij ons in de kerk net een jongerenwerker aangesteld, maar ik mis de aandacht voor kinderen tot 12 jaar (en hun ouders). Ik denk dat we hier als gkv ook nog wel meer aan kunnen werken, wat dat betreft kunnen we weer veel leren van de cgk. Zij hebben vorige maand een heel platform met een magazine gelanceerd. Kijk maar eens op www.geloofinhetgezin.nl
Ik zou liever hier mee aan de slag gaan. Maar om het mezelf makkelijker te maken kan ik ook gewoon overstappen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten