donderdag 10 november 2016

Geven of ontvangen?

Na een kijktafel rondom dankdag werd het wel tijd voor wat anders.
Ik kwam laatst deze tekst tegen en dacht dat past mooi bij Sinterklaas. Want eigenlijk zijn we in deze periode veel bezig met hebben, hebben, hebben. En ook ikzelf heb hier geen moeite mee, want ik weet altijd wel iets wat ik wil hebben. Er zijn zoveel mooie boeken uitgekomen de laatste maand....
Ik kwam deze tekst dus tegen en dacht hier moet ik iets mee. Tuurlijk is het leuk om iets te ontvangen, maar we worden zeker ook gelukkig als we iets geven. Een goed doel ofzo, bijvoorbeeld red een kind. Ik heb dit met Marnix besproken en samen hebben we het volgende plan.
Voor deze kijktafel komen nog 3 potjes. Een potje voor Jens, één voor Yinthe en één voor een arm kind. Elke dag krijgen Jens en Yinthe 50 cent en mogen zelf kiezen in welk potje ze het geld stoppen. Houd je het of geef je het weg. Ze weten overigens dat de Sinterklaascadeaus al binnen zijn, dus dat ze voor hen zelf zeker niks te kort komen.... We zijn erg benieuwd hoe ze dit gaan doen.
Twee weken blijft deze kijktafel staan, want vanaf 27 november komt er iets geweldigs voor advent.... ook daar ben ik al mee bezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten