dinsdag 29 november 2016

haarmode

Yinthe en ik zaten zondagochtend in de kerk. Voor de 2e keer eigenlijk al die ochtend, want ik moest een kindmoment en dat doe je dan in beide ochtenddiensten. (Gelukkig kan ik na het kindmoment gewoon naar huis...) Er zat een bewoner van hart van Vathorst (waar onze kerk deel van uitmaakt) achter ons. Ineens horen we... 'mevrouw, mevrouw, dat haar... en ze wees naar het haar van Yinthe. Yinthe had die ochtend een haarbandvlecht in met lint. Is dat nephaar, vroeg ze. Ik legde aan haar uit dat ik een lintje had en dat ik die in het haar knoopte. Vervolgens ging ik dit erin vlechten. Meisje, zegt ze tegen Yinthe, je lijkt wel een prinses. Prachtig zulke momentje in de kerk. Ik vertel haar dat ik het lintje er 's avonds voor het slapen gaan er weer uithaal. "En doe je het dan morgen weer erin?" 'Nee, zeg ik, want het is echt heel veel werk. Ik doe op een schooldag liever wat makkelijks... Ik vond in de bieb deze haarmodegids. Hier staan leuke en makkelijke ideeën in. Dus ik heb voorlopig nog heel wat dingen om uit te proberen op Yinthe.
't Is dat ik mijn sinterklaascadeautjes al in huis heb, want dit boek was ook nog wel leuk geweest...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten