vrijdag 4 november 2016

Invallen

De afgelopen week heb ik 2 dagen ingevallen op de basisschool. Niet specifiek bij één groep, maar ik ben letterlijk de hele school doorgeweest. In totaal heb ik 13 groepen gehad (en elke keer een minuut of 20).... dus ook die van Jens & Yinthe.
Dinsdag kwam ik tijdens het spelen en werken bij Yinthe invallen. Al vrij snel komt Yinthe naar me toe. Ze tikt me op de schouder: 'juf, ik wil graag een poppetje van klei maken, maar ik weet niet hoe dat moet.' Waha... hoe kan ik toch even de aandacht van mijn moeder trekken, want dit weet ze heus wel.
Donderdag kwam ik bij Jens. Hij had net instructie gehad van rekenen en zijn groep kon aan de slag.
Veel kinderen hadden nog vragen, ook Jens. In het boek stond een tekening van een huis met verschillende vormen. De vraag was, welke figuren zie je. Ik snap dit niet?
Ik ben eigenlijk perplex en denk Jens kom op, hoe simpel kan dit zijn....
Dus ik zeg: wat staat er nu boven? Ja maar, mam (Jens wil niet dat ik werk, dus hij zal me echt geen juf noemen...) wat is dit dan voor figuur....
Hij wijst twee rechthoeken aan met daarvoor een cirkel. Deze blok (een rechthoek met een halve cirkel eruit) zit wel in onze blokkendoos, maar ik weet niet hoe die heet.
En ik moet ineens weer denken aan mijn gesprek laatst met zijn juf. Hij komt soms zo moeilijk aan zijn rekenwerk.... Ja logisch, hij denkt veel te moeilijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten