maandag 8 juni 2015

Hokus pokus....!

Het is zondagmiddag en ik zit heerlijk in het zonnetje te lezen, totdat de zon achter de wolken verschijnt. Ik kijk eens omhoog en naar Yinthe die rondloopt met haar toverstafje. "Yinthe, tover jij voor mamma even de zon terug?" "Hokus, pokus, pilatus pas, ik wou dat de zon terug was." "Het werkt", roept Jens en vol verbazing kijkt hij Yinthe eens aan. Een tijdje later zit ik weer in de schaduw. Ik kijk weer eens even omhoog en zeg tegen Jens "En nu tover jij eens voor mij de zon terug". Hokus, pokus.... en ja hoor, opnieuw zit ik in het zonnetje. Ook onze niet gelovige buurjongen doet met Jens mee. Voor hem is er maar één conclusie en hij zegt dan ook: "Het komt vast omdat jullie in God geloven." Daar moet ik even om glimlachen, ik kan hem nu in de waan laten, maar nee dat doe ik toch maar niet. Ik leg hem dus maar uit, waarom het toveren lukt, gewoon een kwestie van het juiste moment afwachten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten