maandag 22 juni 2015

bijna geen kleuter meer...


Tussen deze foto's zit 2,5 jaar. 2,5 jaar heeft deze jongen heerlijk gekleuterd. Wat is hij gegroeid. Vanmorgen zag ik daarvan toch echt het levende bewijs. Als een verlegen jongetje kwam hij het Zwaluwnest binnen. Hij had er zin in en het afscheid nemen ging makkelijk, maar wat vond Jens het moeilijk om even contact te maken met juf. En zie hem nu. Vanmorgen loopt hij de klas binnen en i.p.v. dat hij naar het kiesbord gaat om te kijken wat hij moet doen loopt hij eerst even op juf af. Ik vraag me af wat hij moet of hij iets wil vragen ofzo. Maar nee, hoor hij zegt gewoon even netjes 'goedemorgen juf'' en vervolgens checkt hij even wat hij moet doen. Wat ben ik dankbaar dat mijn jensie zich zo goed heeft ontwikkeld. Hij groet kinderen, heeft lol. Ik was zo benieuwd hoe het sociaal gezien zou gaan. Het leren komt hem wel aanwaaien, daar heeft hij niet zo heel veel moeite voor hoeven doen. Ik loop vanmiddag met hem uit school. "Pfff, de nieuwe weektaak is moeilijk zeg." Ik heb met hem een gesprek hierover en leg hem uit dat ik juist erg blij ben dat juf dit doet. Er zijn kinderen die alles al weten van de kleuters, zoals jij, en ..., en.... Het is belangrijk dat jullie hersenen niet lui worden en daarom doet juf voor jullie wat moeilijkere dingen. Het is juist erg belangrijk dat je leert leren. Daar heb je later wat aan. Kijk maar naar pappa, die moet ook elke dag zijn hersens gebruiken, zo kan hij geld verdienen. En als jij later groot bent zul je ook je hersens moeten gebruiken, jij wilt dan toch ook geld verdienen voor Floor en jullie kinderen. (bloos, bloos, haha). Dus daarom is het goed dat juf dit doet.
Nog 3 weekjes en dat zit de kleuterperiode er voor Jens op. Ik heb hem al gezegd, geniet er nog even van. Nu kun je nog lekker in de zandbak. Hij heeft er zin in.
En dan hebben we even geen kleuter meer in huis. Alhoewel... Gisteren: wanneer gaat Yinthe... Vandaa:, wanneer gaat Yinthe... en later bij de tandarts. Yinthe zit zeker al op school... Nee, Yinthe gaat pas in april en blijft nog heerlijk eventjes bij mij. Ik heb al wel even tegen haar gezegd dat ze maar even moet stoppen met groeien, haha. Wat een genot om dit meisje nog thuis te mogen hebben. Ze is zo anders dan Jens en ik verbaas me over haar fantasiespel. Er is genoeg te ontdekken aan haar. En sociaal gezien, daar maak ik me nou bij haar totaal geen zorgen over. Die wil nu wel al elke dag speelafspraakjes maken en heeft al heel wat vriendinnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten