vrijdag 29 mei 2015

De eerste keer.... verliefd!

"Mam, mag er ook wel een meisje in mijn vriendenboekje schrijven?" Zo beginnen we de maandagochtend. "Ja natuurlijk, Anouk heeft er toch ook in geschreven." Maar ja, Anouk, is Anouk, dat is blijkbaar gewoon een buurmeisje. "Welk meisje moet er dan in schrijven?" "Raad maar", zegt Jens. Ik noem zo'n beetje alle namen op van de klas en uiteindelijk heb ik het geraden, het is Floor. Ik dacht nog die zal het vast niet zijn, want die heeft hij al zo lang niet meer gezien, aangezien ze nog op vakantie was. Maar het is dus niet 'uit het oog, uit het hart.' Verder ga ik er niet op in.

Het is woensdagmiddag. We doen samen nog even een paar boodschappen in ons winkelcentrum in Vathorst. Ze hebben bedacht om daar in het midden een speeltuin te plaatsen. Soms zo niet leuk, als je gewoon even snel boodschappen wil doen. "Mam, mag ik in de speeltuin?" "Ach nee, Jens. Ik moet nog even naar de Albert Hein en de primera en dan moet ik speciaal naar je toe lopen om je weer op te halen." Jens zeurt nog een paar keer, maar loopt uiteindelijk toch netjes met me mee. Terwijl we de AH uitlopen zegt Jens tegen mij. "Floor is ook in de speeltuin." Verbaasd kijk ik hem aan, hij bloost ervan. Dit is werkelijk waar nieuw voor mij. Ik kan het niet laten.... Woehoe Jens, is Floor er, ik zie het je bent verliefd." Ik kan het hem toch niet onthouden en zeg: "Ga maar naar de speeltuin, ik kom je zo ophalen." Na lekker gespeeld te hebben lopen we samen naar de fiets. "Mam, misschien trouw ik later wel met Floor."
's Avonds brengt Marnix de kinderen naar bed. Ik heb hem natuurlijk ook in geuren en kleuren verteld over Jens zijn eerste liefde. Samen hebben we afgesproken dat we hem er niet teveel mee zullen klieren. "Jongens, ik ga snel nog even de spullen voor de kinderbijbelclub wegbrengen", zeg ik. "Mag ik mee", vraagt Jens. "Nee, dat kan niet". "Ga, je ook langs Floor?" Marnix en ik kijken elkaar even aan en beginnen te lachen.

Het is vrijdagochtend. Ik breng Jens naar school en hij hangt zijn jas en tas op. Floor komt ook de hal binnen. Jens begint te stralen en te glunderen. Hij zegt niks tegen haar en ik... ik geniet van dit verliefde ventje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten