zaterdag 23 mei 2015

nog meer lezen!

Tv kijken, dat doe ik bijna niet. Alleen het rtl nieuws, als ik niet aan het hardlopen ben. Gisteren bleef ik ietsjes langer hangen, omdat ik nog de laatste hand legde aan een vierkantje voor Yinthe haar hartjesdeken. De 4e, nog 59 te gaan! Ik zag een reclame over boeken, dus ik keek even op en dat was maar goed ook. Voor 3 euro per maand krijg je 10 eboeken. Het zijn kinderboeken voor kinderen van 3-12 jaar (in de categrorie 3-6 jaar, 6-9 jaar en 9-12 jaar). Ik ben eens op de site www.telekidsboeken.nl gaan kijken. Zijn vast domme titels, maar helemaal niet. Je vindt er o.a. het boek 'het letterwinkeltje', daar heeft Jens een paar maanden geleden nog over gewerkt. Je krijgt 'het grote boek van Saskia en Jeroen', en nog veel meer. Doen, dacht ik. Het was wel gelijk een jaarabonnement, dus 35 euro. Maar dan heb ik straks wel 120 kinderboeken.... Ik ben eens op bol.com gaan kijken en het grote boek van Saskia en Jeroen kost daar als eboek al een tientje... dus het kan zeker uit. Vanmorgen al vroeg me samen met Jens op de bank genesteld en heb uiteraard het letterwinkeltje voorgelezen, maar ook een boek uit de categorie 6-9 jaar. Het was 'het vliegende schaap' van Daphne Deckers. Het is a.h.w. een geschiedenisboek en gaat over de uitvinders van de luchtballon en over een schaap, een eend en een haan die als eerste de ballonvlucht gingen uitproberen. Opgezocht op wikipedia en het is echt waar! De boeken kunnen 3x gedownload worden, dus ik ga ze ook nog op de tablet zetten en vervolgens kun je ze onbeperkt lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten