zaterdag 9 mei 2015

atletiek

Zo langzamerhand komt bij Jens het einde van heel wat zwemlessen in zicht. Ik hoop dat hij voor de zomer nog zijn zwemdiploma A haalt en dan na de zomervakantie zijn B. En dan... Jens weet dat hij op een sport mag als hij zijn zwemdiploma's heeft. We zijn er dus over aan het nadenken geweest. Ik wil op 'judo' net als Floris, zijn vriendje. We hebben een boek over judo van de bieb gehaald, maar toen hij zag wat je daar moest doen, elkaar aanraken enzo, was hij gelijk veel minder enthousiast. Heel wat jongens zitten op voetbal, maar daar heeft hij het echt nooit over. Het lijkt hem ook niks aan. Dat vinden wij helemaal niet erg, haha. Ik wil op turnen was het volgende net als Twan, de buurjongen. Maar ja, Twan is al 8 en Jens zal dan niet bij hem in de groep komen. Dat leek hem dan ook maar niks. Vorige week reden we weer naar huis vanuit het zwembad en kwam Jens met het volgende idee, ik wil op hardlopen. Ik ben maar eens op internet aan het zoeken gegaan en kwam een atletiekvereniging in Hoogland tegen. Deze week heb ik met Jens naar een filmpje van zappsport gekeken wat atletiek is. Het ging over sprinten en dan met name de start. Hij zat helemaal geboeid te kijken om vervolgens zijn hardloopschoenen aan te doen en te gaan oefenen. Ook zagen we iets over hoogspringen en ook dit weer gelijk uitgeprobeerd. En dat is misschien ook wel het leuke aan atletiek, het is afwisselend. Ja, dit is misschien wel wat voor Jens. 's Avonds was Marnix bij de loopgroep en daar gaven ze als tip om hem maar snel op te geven, want de wachtlijst is groot. Trots deed Jens gisteren zijn aanmelding op de bus. En nu maar wachten en eerst rustig zijn A en zijn B halen. En vanaf woensdag 2 september gaat Jens ook elke woensdagmiddag naar muziekles. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij dat zal vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten