maandag 16 maart 2015

Craftbijbel

Ik heb echt een heerlijk kloosterweekend achter de rug. Het was werkelijk waar zo bijzonder en waardevol, maar daarover later meer... Ik zal even rustig ervoor gaan zitten om mijn verhaal te doen. Ik heb Jens ook bij huis (buikgriep, maar toch nog behoorlijk wat energie, terwijl hij amper eet.) en rustig bloggen zit er niet echt bij.

Wat ook echt leuk was tijdens het weekend was gewoon even lekker met je handen bezig zijn. We mochten vooraf een Bijbel uitkiezen en daar kon je mee aan de slag gaan als je dat wilde. Ik had er thuis al wel een beetje over nagedacht, maar geen idee hoe het zou worden. Ik had gekozen voor de bijschrijfbijbel.
Zie hier mijn Bijbel en hoe hij daarvoor was.




Het lied wat je ziet is het voorspel van tienduizend redenen. Ik vind dit zo'n mooi lied, het gaat over het zingen over God en dat is wat ik zo graag doe. Vooral het stuk "Laat mij nog zingen als de avond valt." Vind ik echt prachtig, ik hoop ook zeker dat ik dat kan blijven doen. De tekst komt uit psalm 48:15 en is onze trouwtekst.

In de ruimte waar we konden knutselen lagen heel wat tijdschriften. In één van die tijdschriften kwam ik psalm 103:5 tegen. Ik vind dit een prachtig vers waarin ik geborgenheid voel. Ik moest hem uitknippen en ook verwerken. Het hele lied tienduizend redenen heb ik als ondergrond gebruikt op de achterkant. En binnenin kun je zo gek doen als je zelf wil. Met fotolijm kun je prima plaatjes opplakken op die dunnen bladzijdes uit de Bijbel. Ik heb er zelfs al in getekend. Dit plaatje kwam ik tegen in een oude visie die ik in de container zou gooien.


Het was zo leuk om eens lekker creatief met de Bijbel aan de slag te gaan en dat zal zeker vaker gaan gebeuren. Onderstrepen, knippen, plakken, tekenen. Wil je het ook doen? Onderstaand filmpje helpt je wel....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten