woensdag 9 maart 2016

Moppen tappen

Onze groep 3 jongen komt in de fase dat er moppen getapt worden op school. Hij probeert dit thuis natuurlijk ook te doen, en dat levert soms hilarische momenten op. Want deze jongen is niet zo talig en hij snapt de mop vaak ook niet.

Jens: Mam, ik ken een mop. Jantje en Nogeenkeertje zaten in een bootje, Jantje viel eruit wie bleef er toen nog over?
Ik (trots dat een mop zo goed uit zijn mond komt): Nogeenkeertje
Jens: Ja

Haha. Typisch Jens, snapt het echt niet. Laten we het dus maar omdraaien, zodat ik hem kan leren hoe de mop echt gaat.

Ik:Jantje en Nogeenkeertje zaten in een bootje, Jantje viel eruit wie bleef er toen nog over?
Jens: Nogeenkeertje
Ik: Jantje en Nogeenkeertje.....
Jens: Nogeenkeertje
Ik (zucht er eens even bij): Jantje en Nogeenkeertje....
Jens: Nogeenkeertje????
Ik: Jantje en Nogeenkeertje zaten in een bootje. Jantje viel eruit wie bleef er toen nog over?
Jens: Jantje?
Ik: nee
Jens: Nogeenkeertje?

Dus ik begin het verhaal weer opnieuw en nu is zijn reactie dat hij het echt niet weet.
Ik leg hem uit dat als je dan nogeenkeertje zegt dat je dan de mop dus nogeenkeertje moet zeggen.
En ja hoor, het kwartje valt. We oefenen het nog een keer, zodat hij het aan pappa kan vertellen.
Al glunderend vertelt hij het aan Marnix en heeft zelf de grootste lol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten