vrijdag 7 augustus 2015

wat voor werk doe je?

Na een heerlijke vakantie op onze favo camping in Drenthe (verhalen/foto's komen nog...) zijn we weer thuis. Nog even een paar dagen flink klussen voordat Marnix weer aan het werk gaat. Tussendoor nog even onze eetkamerstoelen verkocht. Dus we zijn even een avondje en ochtendje stoelloos. Ach we hebben een bank en kunnen ook nog prima buiten zitten. Morgen nieuwe eetkamerstoelen. Ben benieuwd.

Heerlijk vind ik dat zulke rommeldagjes... Het is nog rustig in de straat. We zitten lekker buiten te eten (wat eigenlijk ook al uniek is, want Marnix eet eigenlijk nooit mee, alleen in het weekend) en genieten van het weer en van elkaar. We lezen na het eten uit ons bijbelsdagboekje (God kent jou van Nieske Selles, een bijbelsdagboekje voor kinderen van 5+). We zijn bezig met de familiegeschiedenis van Jezus. Er worden aan het begin een aantal vragen gesteld. Hoe heet je vader en je moeder? Hoe hebben ze elkaar leren kennen? Wat voor werk doen ze? Bij de laatste vraag, denk ik... oeps wat zal Jens hierop antwoorden. Wat voor werk doe ik eigenlijk? Niks, zou ik zeggen. Ben dus benieuwd wat Jens hierop zal zeggen. Dus ik stel hem nogmaals de vraag: 'Wat voor werk doet mamma?' Waarop Jens antwoord: 'Nou, mamma, doet eigenlijk alles'. 'En pappa dan?' 'Die doet ook wel wat klusjes.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten