donderdag 27 augustus 2015

kinderboeken

Lezen, ik ben er dol op. En natuurlijk wordt er hier thuis ook dagelijks voorgelezen. Zo af en toe kom ik kinderboeken tegen waarvan ik denk, die wil ik. Zo zag ik vandaag op de site van Tanneke Dorgelo het boek 'Jij bent een prinses'. Het hoort bij de serie 'Thuis bij de koning', en er volgen nog 2 delen. Dit deel gaat over dat de prinsesjes van alles doen om een perfecte prinses te zijn en om indruk te maken op de koning. Maar dan leren ze dat prinsesjes zijn, omdat ze gewoon bij de koning horen, niet om hoe ze eruit zien of wat ze wel of niet kunnen. Dus deze staat op mijn verlanglijstje, want die wil ik natuurlijk graag aan mijn eigen prinsesje voorlezen.
In oktober is er weer de christelijke kinderboekenmaand met het thema 'weet je?' Het prentenboek wat daarbij hoort 'Prins Eduardus Edje Eipetje' van Bram Kasse, die wil ik ook.... nieuwsgierig naar dat boek. Kijk dan even naar dit vrolijke filmpje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten