zaterdag 17 januari 2015

taart!

Ik heb vandaag heel wat tijd in de keuken doorgebracht. Marnix mag morgen 38 kaarsjes uitblazen en daar hoort natuurlijk taart bij. Pakte ik vorig jaar nog gerust een pak van dr. Oetker of Koopmans, tegenwoordig probeer zoveel mogelijk pakjes en zakjes te mijden en heb dus nu een mooie gelegenheid om eens een appeltaart en een kwarktaart te maken, net even wat anders. De kwarktaart is zelfs glutenvrij geworden en bijna suikervrij. Ik moest 2 eetlepels abrokozenjam gebruiken en die had ik niet suikervrij... Een bodem van dadel, cashewnoten en kokos. Het zag er goed uit, ben benieuwd hoe het smaakt... Terwijl ik druk bezig was met de appeltaart kwam de buuf binnen of ik met haar meewilde naar Veenendaal, naar de taartenwinkel. Twan is volgende week jarig en Jens over een kleine 3 weken, dus leuk... Die taart van Jens is natuurlijk wel weer even een klus, Hij wil namelijk een super 4 taart. Dit is een tekenfilm op telekids waar hij graag naar kijkt.
Ach, Marnix zit straks 4 dagen in Oostenrijk, heb ik 's avonds alle rust om super 4 te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten