vrijdag 23 januari 2015

dammen

Heerlijk, kinderen die groot worden. Zo ook Jens. Hij is niet zo taalgevoelig, dus taalgrapjes bijvoorbeeld is niet zijn ding. Maar toch... vanmorgen. Is Yinthe een peuter? Ja, zeg ik. Jens: Dan peutert ze de hele dag in haar neus. En hij ligt slap van het lachen om zijn eigen grap.

Bij groter worden horen ook steeds andere gezelschapsspelletjes. "Mam, Lucas heeft me op school dammen geleerd. Zullen we vanmiddag gaan dammen?" "O, leuk, zeg ik dammen, dat gaan we doen. Ik denk dat we dat wel hebben." In de spelletjeskast heb ik het gevonden. Gelukkig zitten er spelregels bij.... dammen, ik zou nl. niet meer weten wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb. Het enige wat ik er nog van weet is 'wit begint en zwart die wint.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten