dinsdag 6 januari 2015

het letterwinkeltje

Wat een topdag had Jens gisteren. Hij telde de dagen af dat hij weer naar school kon gaan. Hij verveelde zich absoluut niet in de vakantie, maar hij wil graag van alles leren. Blij kwam hij uit school en vertelde van alles. Ook om kwart over 3 had ik een vrolijk babbelend jongetje naast me. "Mam, je moet iets vragen." "eehhh, wat moet ik je vragen?" Maaammm, je moet me iets vragen, wat je altijd vraagt." Och, lieve help, vraag ik altijd wat. Ik heb werkelijk waar geen idee. "Mam, je moet vragen of ik nog iets geleerd heb vandaag." O, ja. "Zeg, Jens, heb je nog iets geleerd vandaag?" "Ja, 2015 heeft 12 dagen." "Nou, ik denk dat je 12 maanden bedoelt." 's Avonds zit ik met hem in de auto op weg naar zwemles. "mam, weet je dat er ook blokletters bestaan. die zien er een beetje gek uit." Het thema bij Jens in de klas is het letterwinkeltje. Juf had het niet beter kunnen bedenken, want Jens is dol op letters en probeert steeds meer woorden te lezen.
Ik breng Jens naar bed en lees nog even voor. Het gaat over trakteren. Ook de dagen tot aan zijn verjaardag telt hij graag af. Samen brainstormen we alvast wat over zijn traktatie. We vinden dat het wel iets met letters mag zijn. "Jens, weet je wat. Het was een lange dag. Ga nu eerst maar lekker slapen. Ik kijk wel op de computer of ik iets leuks kan vinden."
Ik vind nog koekuitstekers van letters. Het zijn wel hele kleine, dus we moeten het even testen. Elk kind een zakje met de eerste letter van hun naam, 6 kleine koekjes in een zakje (want Jens wordt immers 6 jaar).
Ik wordt helemaal enthousiast van dit blije mannetje en heb er ineens ook heel veel zin in....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten