maandag 5 januari 2015

jongensstreken

Twan (de buurjongen van bijna 8) en Jens (bijna 6) zijn echte vrienden. Dag in dag uit, spelen ze met elkaar. Anouk, die 5 is komt dan vaak met Yinthe spelen. Heel gezellig, maar soms iets te gezellig. Aangezien het gisteren mooi weer was heb ik ze lekker naar buiten gestuurd (Yinthe hadden we lekker bij ons gehouden). Marnix en ik waren even op zolder bezig en daar zegen we ze. Ze kwamen bij de paddenpoel vandaan. Anouk, keek niet echt vrolijk en was blijkbaar gevallen. Toch niet in het water... we deden maar even een raampje open om ze maar eens af te luisteren. Gelukkig niet in het water gevallen. Een tijdje later komen de twee vrienden bij ons. Ze zijn zat van het buiten spelen en willen naar binnen. OK, boven dan, zeggen we nog. Jens wil net naar boven gaan als mijn oog valt op zijn broek. "Eh, Jens hoe komt je broek zo nat". "Gestampt in de plas". "Welke plas dan?" (Het is droog buiten) En dan blijft het verdacht lang stil. Twan wil wel voor hem praten, maar nee dat laten we niet gebeuren. Ik kijk ook maar eens naar de schoenen van Twan en zijn broek. Nog natter. Hup naar huis. En dan vertelt Jens dat ze bij de paddenpoel zijn geweest en gekeken hebben hoe diep het was en dat hij een beetje was uitgegleden. Marnix neemt hem mee naar de paddenpoel en met een lange stok laat hij zien hoe diep het is. Ja en dan komt Jens tot de conclusie dat hij er helemaal niet kan staan. Daar schrok hij toch wel van. Hij gaat er voorlopig niet meer naar toe. Maar ach, zulk soort streken horen er wel een beetje bij en stiekem lachen we erom, er is gelukkig niks ergs gebeurd. En dat ze zat waren van het buiten spelen dat snap ik wel. Jens zijn sokken waren doorweekt. Hij heeft water uit zijn laars moeten laten lopen. Reken er maar op, dat het goed koud was aan zijn voeten.
's Avonds breng ik hem naar bed en dan bespreken we altijd even samen waar we voor zullen gaan bidden. Jens doet dan altijd een gedeelte van het gebed en vervolgens sluit ik af. Hij weet niks. Ik zeg tegen hem dat het misschien goed is om God te danken dat er niks ergs gebeurd is bij de paddenpoel. Maar nee, dat wil hij niet, haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten