dinsdag 28 oktober 2014

We experimenteren nog even door...

Er gaat een hoop groente en fruit door bij ons, vandaag dus maar eens even een bezoekje aan de lidl gebracht. Zou het schelen? Ik heb even een boodschappenlijstje in excel gezet en het scheelde gewoon 8 euro. Met name in de groente en fruit. Ik koop zo af en toe ook een doosje vol... diepvriesfruit. Heerlijk door de smoothie of door de havermout 's ochtends. Bij de lidl hebben ze zakken van 750 gram en die zijn nog goedkoper dan een doosjevol bij de AH van 250 gram.

Vandaag hebben we lasagne gemaakt. Ik maakte dat dus altijd gewoon met een pakje van honig. De kids smulden hiervan. Maar ja, ik probeer de pakjes en zakjes weg te laten en dan... Ik heb een recept gevonden, maar daar zat ook nog eens een hoop spinazie door. Dat wordt niks met de kids, gewoon maken en voorzetten. De spinazie moest je natuurlijk laten slinken en vervolgens heel fijn snijden. En ja hoor, de borden staan nog maar net op tafel en ik hoor het al 'lus ik niet'. Ze proberen toch keurig netjes en slikken het door. Geen stukjes, hooguit wat tomatenblokjes, maar die zijn lekker zacht. Ze nemen nog een hap en nog één. Ik zeg maar even niet teveel, maar ze gaan maar door. Ok, ik moet ze wel voeren, maar goed dat heb ik er wel voor over. Ze eten groente! Jens, wist je dat in spinazie ijzer zit. Hij is in de ban van ijzer, vraag me niet waarom. Hij kijkt me met grote ogen aan, echt? Ja echt, van spinazie wordt je lekker sterk en hij neemt nog een hap. Bij allebei zijn uiteindelijk de bordjes helemaal leeg. Morgen kip hawai, ik denk dat ik de paprika's en wortel maar weer heel fijn ga maken.
O ja, jullie willen dit recept vast ook wel eens aan je kids voorschotelen, mocht je die hebben. Dan vind je hier het recept. O ja, het is ook nog eens vegetarisch. Wij eten gerust vlees, maar liever niet alle dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten