woensdag 22 oktober 2014

Satésaus


De laatste tijd ben ik veel aan het nadenken over voeding en wat dat met je lijf doet. Ik zie binnen fam. van de Wetering bijzondere dingen en dat zet me wel tot nadenken. Binnenkort ga ik naar een lezing over gezonde voeding / e-nummer vrij eten en ik ben dan ook erg benieuwd. Pas sprak ik een moeder die ook erg let op voedsel. Haar zoon heeft ADHD en slikte hiervoor medicijnen, maar sinds dat ze goed op de voeding is gaan letten zijn de medicijnen niet meer nodig. Enummervrij valt toch echt nog niet mee. Ik probeer allereerst maar eens de kant en klare dingen te gaan vervangen door zelfgemaakte sausen e.d. Ik moet zeggen dat het nog niet helemaal enummervrij is, maar het begin is er. Zo maakte ik gisteren een heerlijke satésaus. Laatst had ik er ook al 1 geprobeerd en zelf pinda's lopen malen, maar dit was een heel stuk makkelijker en echt erg lekker. In deze saus had ik bijvoorbeeld sambal nodig en ik ontdekte toch een enummertje, misschien als ik verder zoek in de winkel kom ik vast wel een betere tegen. En ja, die natuurwinkel is toch ook best prijzig.
Bij deze het recept van de satésaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten