woensdag 22 oktober 2014

Trots

Vandaag heb ik me er maar eens aan gewaagd, zindelijkheidstraining bij Yinthe. Ik had er niet al te grote verwachtingen van. Ik heb gezorgd dat alles in huis was en ik dus niet de deur uit hoefde vandaag. Dus vanmorgen luier af en uitgelegd dat als ze geplast had op het potje ze een sticker mocht uitkiezen en opplakken. Als de kaart vol was zouden we naar de speelgoedwinkel gaan. OK, dat snapte ze wel, maar ja en dan... Al snel riep ze. Ik heb geplast en ja hoor, pyjama was al nat. Nadat Jens en Yinthe lekker in bad waren geweest kleren aan en lekker drinken. Ik dacht bij mezelf een kwartiertje en dan zet ik haar wel op het potje. Maar voordat het kwartier om was, "O, ik plas." Schone broek en tjonge ze had net alles schoon aan of ze liet het alweer lopen. Zucht, dat wordt niks dacht ik. Ik hoorde de hele ochtend: "Ik, durve niet, ik durve niet." Na het middageten heb ik haar rustig op haar kamer gezet en gezegd dat ze voordat ze naar bed gaat even moest gaan plassen. En zowaar het lukte. Ze heeft haar 1e sticker geplakt en is heerlijk gaan slapen. Bij het wakker worden even lekker op het potje laten drinken. Ik hoor haar zeggen, het komt. Ik hoor niks, maar ja hoor een paar tellen later hoor ik toch een prima plas komen. Wat is ze trots (en ik ook). "Ik durve wel" De hele middag gaat het goed

En net voordat ze naar bed gaat mag Yinthe ook de laatste sticker plakken. Morgen gaan we optimistisch verder en in ieder geval naar de speelgoedwinkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten