maandag 10 oktober 2016

Goud voor Jens!

 Toen we ons aan het oriënteren waren voor een sport voor Jens, ontdekten we dat we een paar verplichte wedstrijden bij atletiek hadden. We hebben de kalender er maar bij gepakt en zagen dat het gelukkig gewoon op zaterdag was. Op één na en die was dus gisteren, de clubkampioenschappen. Het is bijna een soort familiedag van de atletiekvereniging. Voor deze wedstrijd wilden we wel een uitzondering maken. Toch is het een gekke dag, Jens en ik hebben een gedeelte van de kerkdienst nog thuis kunnen bekijken, maar moesten al vroeg weg. Zo'n baanwedstrijd duurt echt de hele dag. Je gaat van het ene naar het onderdeel naar het andere en tussendoor heb je steeds pauze.
Jens was zelf niet heel erg tevreden over zijn resultaat. Zijn tijden vielen tegen, maar ja hij heeft een kleine maand geleden zulke goede pr's gehaald, dat het ook wel erg knap zou zijn om dat te verbeteren. Ach en hij heeft toch nog een pr bij het verspringen gehaald.

Er waren medailles te verdienen per leeftijdscategorie. En het leuke was eigenlijk dat er in Jens zijn leeftijdscategorie maar 3 jongens meededen, dus ze hadden altijd prijs...
En dan de prijsuitreiking. Spanning op zijn bekkie. De 3e plek was voor Mees (maar die was al naar huis), de 2e plek voor Bjorn en toen wist hij het. Zijn vrienden van atletiek die bij een leeftijdscategorie hoger zitten hadden het ook door en ze waren zo blij voor Jens. Prachtig om die verbroedering te zien. Jens deed nog even een sprintje naar het podium en daar stond hij trots te wezen. Zijn eigenwaarde is door dit evenement enorm gestegen.
Ik fietste weer met hem naar huis en hij zat vol praatjes:
'Ik heb gewoon goud, mijn 1e gouden medaille. Ik ben echt goed. Ik ben zo blij, ik moest gewoon bijna huilen op het podium...' En even later...'Mam, jij bent zeker ook wel blij dat je zo'n goed kind hebt.' Haha, nou Jens daar hoef je geen gouden medaille voor te halen. Jij bent voor mij altijd goed... Ik vroeg nog of hij de medaille morgen ook mee naar school zou gaan nemen? 'Morgen?', vroeg Jens. En ook hij besefte ineens dat het wel een gekke dag is om te sporten...



En binnenkort krijgt hij zijn 2e gouden medaille.... dat weet hij alleen nog niet. Wat ik erg leuk vind aan deze atletiekvereniging is dat je prestatiemedailles hebt. Elk kind kan dan een medaille verdienen, ook al eindig je altijd als laatste. Er wordt dan elk jaar gekeken wat je pr van vorig jaar was of in het geval van Jens gebruikten ze de eerste wedstrijd als nulmeting. Gedurende het seizoen wordt gekeken of je ook vooruitgaat en op basis daarvan krijg je punten. Jens heeft dit jaar zoveel vooruitgang geboekt dat hij een gouden prestatiemedaille haalt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten