zondag 7 augustus 2016

kijktafels...

"Mam, wanneer maak je weer een kijktafel?" In de vakantie heb ik me hier niet bezig gehouden. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een beetje inspiratieloos ben na een jaar lang kijktafels maken.
Ik vind het ook wel weer mooi dat Jens dit zo uit het niets vraagt. Blijkbaar wordt het dus wel gewaardeerd.
Vanmorgen tijdens de preek ging het over je kinderen inprenten... maak het zichtbaar in je huis. Ok, het is me dus wel duidelijk, goed om weer een kijktafel te maken.
En meestal komt de inspiratie wel tijdens de preek. De preek ging overigens over goed zijn voor je broeder en zuster. Help hen...
En een mooi voorbeeld gebeurde afgelopen vrijdag. Onze buurvrouw had erg veel pijn en moest naar de dokter. Ze kon zelf vanwege de pijn niet rijden en de buurman heeft geen rijbewijs. Dus Jens, Yinthe en ik hebben haar naar de dokter en vervolgens naar het ziekenhuis gebracht. Ik legde hen uit dat als je iets voor een ander doet, dat God dan in de Bijbel zegt: dat je dat dan eigenlijk voor Hem hebt gedaan.
Dus dit is de kijktafel van deze week geworden (lang leve playmobil).... en dan deze week maar weer na gaan denken over volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten