vrijdag 26 augustus 2016

Een nieuw seizoen voor Yinthe

"Waarom ben ik niet meer bij juf Mary?" Och mijn lieve meid. Je hebt zin in school, maar tegelijk vindt je het ook spannend. Zoals je zoveel nieuwe dingen spannend vindt. Je bent zo groot en dan vergeet ik wel eens dat je eigenlijk ook nog maar zo klein bent. Net 4 jaar, je hebt nog maar een paar maanden school gehad en alles veranderd. Nieuwe kinderen, nieuwe juffen en waarom moeten we eerst naar de kerk.... En kijk nu eens na 1 week. Je hebt plezier en je gaat met gemak naar school. Niks geen spanning, je vindt het geweldig. Ik ben zo trots op je. Ook voor jou een nieuw seizoen. Je klas is nog lekker klein en elke maand zullen er weer nieuwe kinderen bij komen. Je gaat ze vast helpen, dat zie ik jou wel doen.
En dan over een poosje mag je dit seizoen op zwemles. Dat lijkt jou ook wel wat. Deze week heb je weer flink kunnen oefenen met onder water gaan in ons zwembad. En daarna.... Ik vroeg je deze week of je ook op atletiek wilde als je je diploma's had. Je dacht er even over na en zei: "Nee, ik wil op ballet." Jij bent echt een meisjesmeisje, dol op tutten en nieuwe kleren. Ik moet soms zo om je lachen. Ga ik met je shoppen, wil je alleen in de paskamer iets passen en ik maar buiten wachten....
Een nieuw seizoen en ik geef je graag zoals we dat elke avond doen Gods zegen mee:

De zegen van God wens ik jou toe
weet dat Hij jou nooit verlaat.
De zegen van God blijft bij jou
overal waar jij ook gaat.
Vrede van God en Zijn hand op jou leven
liefde en vreugde wil Hij aan je geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten