zondag 31 juli 2016

een biddende moeder

Vanmorgen weer na een lange tijd naar de kerk geweest. Heerlijk om daar weer te zijn. In de vakantie kiezen we er bewust voor om niet naar de kerk te gaan. We hebben het een paar keer geprobeerd in Assen, maar de kinderen vinden het niet fijn, zo'n vreemde kerk. Wij zijn dus bezig om hen rustig te houden en voor ons zelf voelt het ook heel anders dan gewoon in onze eigen gemeente. Toch wil ik in de vakantie van de zondag iets speciaals maken en daarom doen we op de zondagochtend kinderkerk. Thuis had ik allerlei knutselwerkbladen gekopieerd en meegenomen. We hebben het gehad over Paulus en dit werkt prima. De kinderen vinden het erg leuk om te doen.

Ik heb in de vakantie heel wat boeken gelezen, heerlijk zo'n ereader. Ik wilde ook graag me ergens in verdiepen in de vakantie en heb 1 papieren boek meegenomen. "Elk kind heeft een biddende moeder nodig". Wat een mooi boek om te lezen, met name ook heel praktisch. De komende weken zal ik het boek nog regelmatig openen, gewoon om te oefenen. Heel mooi om te lezen hoe je bijbelteksten kunt gebruiken tijdens je gebed. Boven in mijn waskamer heb ik een eigen bureau... en tussen alle vakantiewassen door ben ik alvast maar begonnen met bijbelteksten die ik kan gebruiken op kaartjes te schrijven, die ik dan later weer kan gebruiken.
Om ook het bidden met de kinderen te stimuleren heb ik ook voor hen gebedskaartjes gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten