woensdag 7 oktober 2015

pleegzorggesprek

Heerlijk, vandaag heeft Jens een studiedag. Dus weer eens lekker rustig aan doen, uitgebreid in bad. Maar niet al te lang, want vanmorgen kwam een meneer van pleegzorg. De kids waren benieuwd naar deze meneer, stiekem hoopte Yinthe dat hij alvast een kindje mee zou nemen. Nou, dat gebeurt echt niet, heb ik gelijk gezegd. De kids hebben tijdens het gesprek zich als 2 voorbeeldige kinderen gedragen, zodat Marnix en ik een prima gesprek hadden. Ik merk dat ook Jens en Yinthe er wel iets voor over hebben. Normaal komen ze met allerlei vragen of zeuren ze wat af. Jens heeft echt de hele tijd uitstekend gespeeld. Hij beseft dat dit even belangrijk is. Yinthe wilde graag bij ons zitten en heeft ondertussen in haar eentje wel 5 puzzels gemaakt, zonder dat we ook maar hoefden te helpen. Voorzichtig stelde ze me ondertussen de vraag, is deze meneer van pleegzorg?

Zondag na kerktijd sprak Marnix even met een gezin uit onze kerk, die ook langdurige pleegzorg bieden aan een tweeling. Jens vindt het erg vervelend als pappa na kerktijd zolang zit te kletsen. Ik fietste alvast met de kids naar huis en hij zegt: "Ik snap wel hoor dat pappa zo lang praat, het gaat natuurlijk over pleegzorg."

We hebben een prettig gesprek gehad. Volgende maand hebben we 3 groepsavonden waarin we te horen krijgen hoe de regelgeving e.d. gaat. Wat alle medewerkers doen, etc. Een avond waarin pleegouders vertellen over hoe zij pleegzorg ervaren, hoe het gaat, e.d. Daarna hebben we nog een afsluitend gesprek en wordt er een rapport gemaakt van ons gezin. Dit allemaal volgende maand. Het gaat best snel, maar we zijn er wel klaar voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten