vrijdag 30 oktober 2015

Johannes 16:33

Ik heb dit gezegd opdat jullie vrede vinden bij mij. Jullie zullen het zwaar te verduren krijgen in de wereld, maar houd moed: ik heb de wereld overwonnen.

Yinthe naar de peuterspeelzaal en ik had met mezelf afgesproken ga er van genieten en neem de tijd om even rustig te lezen in je roman van Karen Kingsbury. Haar boeken zijn misschien soms wat zoet, maar voor mij zin het halve preken. Dit keer stond ze even stil bij dit vers uit Johannes. Eén van de hoofdpersonen in dit boek had dit ingelijst om zich eraan te herinneren dat heus niet altijd alles gemakkelijk zal gaan in het leven.
Mijn gedachten gingen even weer terug naar 9 jaar geleden, 25 oktober. De dag dat ik voor het eerst moeder werd. De dag dat ik mocht ontdekken dat God de mens zo mooi geschapen heeft. Thijs, een geschenk van God, maar het was ook de dag dat ik Thijs weer aan Hem 'teruggaf'.
Op dat moment wist ik niet dat ik het nog zwaarder te verduren zou krijgen... met Joas, de Here heeft gegeven, maar ook Joas moest ik 'teruggeven'

Wat een wonder dat ik Jens en Yinthe mocht ontvangen "God is genadig" betekenen beide namen en zo voel ik het ook.

's Avonds tijdens het hardlopen sluit ik mijn rondje af en zingt Michael W. Smith in mijn oor: Hold on, help is on the way. En dat bracht me opnieuw naar het vers uit Johannes waar ik de dag mee begon. Uiteindelijk heb ik het vers in mijn bijbel verwerkt....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten