vrijdag 11 september 2015

Te groot....

Bij Jens in de klas gaan ze de komende weken werken met een klassentas. In de tas zit een boek waarin je een foto van jezelf mag plakken en je mag er maximaal 3 voorwerpen instoppen die iets over jezelf vertellen. Jens is gelijk als 2e aan de beurt. Samen met hem brainstorm ik alvast wat erin kan.
Je zou in het boek die foto kunnen plakken waarop je aan het hardlopen bent. Dan kun je vertellen dat je dat erg leuk vindt en dat je op de wachtlijst staat voor atletiek. Misschien kun je er ook een foto van jou en Twan instoppen. Jens reageert heel enthousiast: "Ja, dan wil ik die van ons samen in onze boomhut bij de natuurspeelplaats". Ik probeer hem te helpen en verzin iets wat hij nog meer in de tas kan stoppen. Ik zeg: "Misschien kun je stokstaartje in de tas stoppen en vertellen dat dat je favoriete knuffel is en dat je daar altijd mee slaapt". Verschrikt slaat Jens zijn handen voor zijn gezicht, hij schreeuwt het uit: "Nee, dat niet..." Ach ja, hoe kan ik het ook verzinnen, een kind van ruim 6 jaar is toch eigenlijk te groot voor knuffels in bed, dat moet je vooral niet vertellen. Ik sliep nog tot aan mijn trouwdag met een favoriet kussentje in bed, maar ja dat moet ik maar niet vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten