zondag 15 februari 2015

Women together!

Vrijdagavond, een avondje met alleen maar vrouwen (ok er was 1 man, de kok). Heerlijk om weer eens weg te gaan en doe boel de boel te laten. "Hoe laat kom je thuis?" Geen idee, ik ga er lekker van genieten. "Ja, maar..." Zelfs voor manlief is het bijzonder als ik gewoon een avondje uit ga en ik echt even geen idee heb hoe laat ik terug ben.
We begonnen de avond met heerlijk Afrikaans eten en gewoon gezellig kletsen. Wat een ontspanning. Vervolgens konden we lekker uitbuiken en luisteren naar Lora Kremer. Zij en haar man werkten in Kenia en 4 jaar geleden is ze op een avond verkracht en haar man werd vermoord. Zij vertelde hoe ze in die donkere tijd God ervaarde en dat God voor je zorgt. Het was een ingrijpend verhaal, maar ik vond het ook heel herkenbaar. Ook in mijn 'donkere tijd' voelde ik Gods aanwezigheid. Ook al was het zo onrustig in mij, ik voelde dat ik bij God rust vond. Hij leerde mij om in zegeningen te kijken en niet naar dingen die verloren waren gegaan. Een paar jaar geleden heeft de EO een programma uitgezonden waarin Lora's verhaal verteld werd, de verandering.
En dit mooie hart kregen we cadeau en herinnert mij aan hoe God voor mij zorgt en als een Vader mij draagt als ik hetzelf niet meer weet en het herinnert mij ook aan deze fantastisch gezellige avond met al die vrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten