woensdag 22 juni 2016

trots op Jens

"Mam, mag ik wat kopen van mijn eigen geld".  Het is nog geen 09.00 uur en Jens heeft vandaag een studiedag. Ik kijk eerst even op internet. Hij zoekt zelf de website van intertoys op. Hij kijkt eerst bij playmobil en bedenkt vervolgens dat hij niet niets van lego technic heeft. "Ik heb al iets gevonden." Jens loopt naar boven pakt zijn spaarpot en telt beneden eerst even hoeveel geld hij heeft en roept mij. "Ik wil graag dit doosje kopen, het kost 10 euro, dat heb ik hier liggen en de rest laat ik dus thuis." Ik check alles even snel en idd, hij heeft alles prima uitgezocht. Inmiddels is het 09:10 uur en ik kijk voor de zekerheid even of intertoys al open is. Lang leve internet. Hij is open. Jens doet het geld in zijn portomonnee en ik geef hem zijn rugtas mee. "Waarom, je krijgt daar toch wel een tasje?" Ik leg hem uit dat dat niet meer zo is, dat dat sinds 1 januari een nieuwe regel is. Ik doe de rugtas op zijn rug en zorg dat de bandjes goed zitten. Jens stapt op zijn fiets en mag helemaal zelf naar intertoys. Even later komt hij trots terug. Het is gelukt, hij laat netjes het bonnetje zien. De rest van de ochtend is hij zoet met het maken van dit bouwwerk. "Wat ben je toch lekker bezig", zeg ik. "Ja", zegt Jens, "maar het leukst was dat ik alleen naar intertoys mocht."

Ik had met Jens afgesproken dat hij na het avondeten en na het lezen uit zijn boek hij nog even op de laptop een speeltje mocht doen. Na het eten en ook nog eens prima gelezen te hebben zeg ik: "je mag nu even op de laptop." Jens denkt even na en zegt: "Ik ga liever buiten spelen."
Heerlijk toch, zo'n voorbeeldig kind.... (vandaag dan.... we hebben het maar even niet over gisteren)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten