woensdag 17 februari 2016

geloofsopvoeding

Vaak denk ik er over na. Wat kan ik de kinderen meegeven of vertellen. Ik maak kijktafels, lees uit de kinderbijbel, dagboekjes etc. Maar het mooist zijn de gesprekjes die je eigenlijk niet verwacht en zomaar op je pad komen. Zo ook vanmorgen.
Vorige week heb ik een nieuwe afspeellijst gemaakt op spotify met allerlei kinderliedjes rondom de lijdenstijd en de opstanding. Yinthe gaf aan dat ze één nummer heel eng vond. Dat was het lied Golgotha. Ik heb haar toen uitgelegd dat het daar ook niet zo leuk was. Jezus werd aan het kruis gehangen en stierf daar.
Vanmorgen tijdens het poetsen draai ik weer deze afspeellijst. We komen bij het desbetreffende nummer. Yinthe zegt:"Ik vind dit eng, maar ik weet het verhaal. Jezus ging aan het kruis, Zijn handen werden vastgemaakt en Hij ging dood." Ik zeg tegen haar dat dat klopt. Jezus deed dit omdat wij zoveel verkeerde dingen doen, maar na 3 dagen was Hij weer.... Yinthe weet het niet. Ik zeg na 3 dagen was Hij weer opgestaan en was Hij weer levend.
Er volgen nog heel wat liedjes en we komen bij het liedje "Weet je dat de lente komt". Ik poets en zing vrolijk mee. "Weet je wel dat Jezus leeft, Jezus leeft, Jezus leeft. Weet je wel dat Jezus leeft. Hij is opgestaan. Ze hadden Hem gekruisigd en in een graf gedaan, maar na 3 donkre dagen is Hij weer opgesta-aan."
Ineens onderbreekt Yinthe me: "Mamma, je hebt gelijk!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten