donderdag 2 februari 2017

bijna 8!

Als Jens jarig is... komen er altijd veel gevoelens los. Een jaar voordat ik zwanger werd van Jens is tegen me gezegd dat kinderen krijgen voor mij niet echt weggelegd is. Want als ik dan eenmaal zwanger ben is er veel gevaar voor zowel de baby als mijzelf. En kijk nu... hij wordt al weer bijna 8! Het is toch zo bijzonder, een groot wonder, waar ik tot op de dag van vandaag enrom dankbaar voor ben.

En een geweldig kind is het. Juf schreef op zijn rapport, wat zou een klas vol Jensen die zich zo goed aan de regels houdt, betrokken is en zo'n goede werkhouding heeft zou heerlijk zijn.

Morgen mag hij alvast trakteren en zijn feestje geven. Ik was laatst aan het koken en vroeg aan Jens of hij niet even uit kon zoeken waar hij op wilde trakteren.
Jens duikt achter de laptop, zoekt zelf pinterest op en tikt vervolgens de eerste letters van trakteren in. Hij zoekt in het lijstje dat verschijnt, wat hij nodig heeft.
Hij scrollt even door de opties. 'Mam, ons thema in de klas is vogels, ik tik er ook even vogels bij'. Hij typt 'vogol', maar de computer snapt hem gelukkig. En dan vindt hij deze waterfluitjes. 'Kun je hier ook op trakteren?' 'Ja hoor, zeg ik, dat kan. Eigenlijk een heel goed idee, eens een keer geen snoep'. Heerlijk, zo'n zelfstandige jongen.
Dezelfde avond bestel ik snel deze watervogelfluitjes... Nog één nachtje slapen, het zal wel een kort nachtje worden....want Jens heeft er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten