vrijdag 16 december 2016

schepping/evolutie

Gisteravond heb ik samen met Jens het boek 'het geheime logboek van topnerd Tycho' uitgelezen. We eindigden met een bijbelstudie over genesis 1 en genesis 2. We moesten verschillen gaan zoeken.
Al lezend zei Jens al tegen me... dat klopt niet. En inderdaad de volgorde van de schepping is in genesis 1 echt anders dan in genesis 2. Daar heb ik eigenlijk nog nooit zo op gelet. 's Avonds kwam hij met pijn uit zijn bed. Er lag nog een bijbel van mij op tafel, want ik had even heerlijk geknutseld in mijn bijbel. Jens vroeg: 'Hoe staat het nu in de Bijbel'? Ik heb genesis 1 en genesis 2 nog eens met hem gelezen. Voor beiden een ware ontdekking. Wel leuk hoor als je kind ineens vraagt of je uit de Bijbel wil lezen...
Ook hebben we deze week samen naar een lezing gekeken van Freek Vonk (Jens zijn favoriet) over evolutie. Zeer interessant, we hebben er veel van geleerd.
De laatste zinnen in het boek raakten me wel. Nu ben ik al snel aan het janken bij boeken... dus ik deed weer mijn best om het droog te houden.

Hoe indrukwekkend is Gods grootsheid, Nog grootser dan het heelal.
En toch is God zo dichtbij en kan ik fluisterend tegen Hem zeggen "Dank U Heer, dat U dit alles gemaakt hebt."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten