donderdag 19 mei 2016

Kinderbijbels

Dit is de allerbeste kinderbijbel. Althans volgens Janneke Burger. Gisteravond organiseerde ik voor ouders een thema-avond over bijbellezen met je gezin. Ik had Janneke uitgenodigd als gastspreker. Het was zeer inspirerend om naar haar verhaal te luisteren. Het is haast niet in een blog te omschrijven....
In ieder geval is het goed om lekker veel kinderbijbels te hebben. Verhalen komen dan soms net even via een andere invalshoek. Lenen bij de bieb of leen eens een kinderbijbel uit.
Ook heeft zij me geïnspireerd om toch nog meer uit de kijktafels, die ik elke week maak,te gaan halen.
Ze gaf de tip om op marktplaats te kijken naar bijvoorbeeld het kleutervertelboek van Anne de Vries... Klop, klop, klop, tik, tik, tik. zei ze. Ik hoor het mijn moeder nog voorlezen. Laat ik nu net jarig zijn geweest en nog verjaardagsgeld hebben liggen. Daar komt bij dat ik morgen ook nog eens een ochtendje ga invallen in groep 4.... dan mag ik mijzelf wel even verwennen.
Het kleutervertelboek is gevonden, voor 8 euro (inclusief verzendkosten).
Ach en als Janneke zegt dat dit de beste kinderbijbel is, omdat die echt ingaat op het goede nieuws van Jezus, dan moet ik die ook hebben. Ik doe mij er zelf niet alleen een plezier mee, maar Jens en Yinthe kunnen het vast ook wel waarderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten