dinsdag 24 mei 2016

juf

8 jaar geleden alweer... ik was juf van groep 3/4. De laatste weken dat ik een eigen klas had. Ik wist dat natuurlijk niet, want ik kwam er een week voor de zomervakantie achter dat er opnieuw een wonder in mij groeide. Dit keer ging alles goed en heb ik mijn prachtbaan als juf even geparkeerd en volop genoten van het moeder zijn. Vorig jaar heb ik een keertje een ochtendje ingevallen, maar Yinthe was nog bij huis en invallen deed ik toen liever niet.
Inmiddels zit ook Yinthe op school en ging ik vorige week een ochtendje in groep 4 invallen. Tegen de directeur heb ik gezegd dat invallen nu wel wat makkelijker gaat, dus als ze me nodig hebben. Ik ben beschikbaar t/m groep 4. Dat heeft hij blijkbaar goed in zijn oren geknopen, want donderdag ga ik invallen in groep A, bij Yinthe.
Vanaf maandag zal ik ook leesmoeder zijn. Dit keer voor pubers uit Syrië en Eritrea. Deze jongeren van 12-18 jaar zal ik helpen met het leren lezen van Nederlands. Bijzonder dat ik mijn ervaring als juf eens op een heel andere manier kan gaan gebruiken. Wel spannend, want dit is toch even wat anders dan die schattige kleutertjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten